Használhatósági honlap elemzés
A használhatósági honlap elemzés során vegyük figyelembe a webhely webergonómiai tulajdonságait, azaz a webhely használhatóságát.
- Pozitív első benyomás (felhasználói élmény optimalizálása): Mennyire vonzó az Ön honlapja? Azonnal kiderül, hogy mivel foglalkozik az adott cég? Megoldást nyújt a látogató problémájára? Egyértelmű, hogy merre kell elindulni a főoldalról?
- Nyitóoldal használhatósága: A honlap minden oldaláról közvetlenül elérhető a főoldal? Legfontosabb funkciói és hivatkozásai könnyen áttekinthetően és fontossági sorrendben jelennek meg a főoldalon? A látogatók arra mennek tovább a nyitóoldalról, amerre Ön szeretné? Megjelennek kéretlen ablakok vagy grafikák?
- Oldalelrendezés, navigáció: Fontos, hogy az oldalak ne legyenek túl zsúfoltak, valamint hogy következetesen és a megfelelő helyen helyezzük el a fontos elemeket. A termék/szolgáltatás csoportok megfelelően szervezetten, könnyen elérhetően jelennek meg a honlapon?
- Görgetés, lapozás: megfelelő képernyőfelbontásra van optimalizálva a honlap?
- Hivatkozások: Fontos, hogy a különböző hivatkozások szövegezésük alapján is világosan megkülönböztethetőek legyenek egymástól.
- Gyorsaság: Cél a gyorsan betölthető és letölthető honlap.
- Keresés: Milyen gyorsan, és hatékonyan képesek megtalálni látogatói a honlapon amit keresnek? Használható a keresési eredmény listája?
- Elérhetőség: Probléma, vagy kérdés esetén ad-e útmutatást a honlap, hogy kihez lehet fordulni, hol érhető el az adott szervezet, vagy cég (cím, telefon, stb...) ajánlatkérő oldalak
- Támogatás: Nyújt-e magoldást a honlap, ha a látogatónak kérdése vagy problémája merül fel?
- Tartalom: Fontos a gyorsan áttekinthető, szkennelhető, a tartalom lényeges gondolatait kiemelő, tömören, tagoltan fogalmazott információblokkok alkalmazása.
- Interaktivitás: A vállalati weboldal akkor felel meg küldetésének, ha kiaknázza az online médiában rejlő kétirányú kommunikáció lehetőségeit.
- Aktualitás: Naprakész tartalom, folyamatos tartalomfrissítés
- Kilépési pontok
keresőmarketing (SEM = Search Engine Marketing) a honlap láthatóságát növeli a keresők (pl. google, yahoo, vizsla) találati oldalain, keresőoptimalizálás (SEO= search engine optimization) alkalmazásával, vagy fizetett hirdetések megjelentetésével.
Keresőmarketing szakembereink a feladata, hogy jól átgondoltan stratégiákat alakítsanak ki a legjobb pozíciók megszerzésére, hosszú távú megtartására és a fizetett kampányok költséghatékony futtatására.
Keresőmarketing
1. Keresőoptimalizálás (SEO= Search Engine Optimization)
A honlap szerkezetét, kódját, tartalmi rendszerét úgy próbáljuk kialakítani, hogy az a keresők találati oldalán a kiválasztott kulcsszavakra minél jobb helyen szerepeljen.
A keresők (pl Google) három dolgot vesznek figyelembe annak eldöntésénél, hogy a beírt keresőszavakat tartalmazó oldalak közül melyiket helyezik előrébb.
- A keresett szavak előfordulásának sűrűsége weboldalunkon (kulcsszó-sűrűség)
- Minél több, a honlapunkra mutató link, a témához kapcsolódó, abban fontosnak ítélt oldalakról.
- A weboldal felépítésének, programozásának keresőbarátsága.
A keresőoptimalizálás lelke a kulcsszó választás. A kulcsszó egy szó vagy kifejezés, amelyet a felhasználó a keresés során megad. A robot ez alapján kutatja fel a különböző webhelyeket, tehát ez alapján találja meg a mi honlapunkat a látogató.
2.
A Pay Per Click (kattintások utáni fizetés) rendszer lényege az, hogy nincs havidíj, vagy megjelenés alapú fizetés. Kizárólag azok után a látogatók után fizetünk, akik rákattintanak a hirdetésünkre, és megnézik honlapunkat. Ez egy hatalmas előny például a hagyományos bannerekkel szemben, ahol a megjelenítés alapján történik az elszámolás.
- Google AdWords Az online marketing eszköztárának egyik leghatékonyabb fizetős szereplője, ahol hirdetését akár 10 perc alatt el tudjuk indítani.
- (90 magyar portálon hirdet, pl.: Altavizsla, Góliát csoport, Heuréka, Napi Online, Portfólió, Startlap, stb.)
- Origo (a [vizsla24]-en lehet hirdetni)
- Yahoo (saját oldalain hirdet)
- CTnetwork (több tucat oldalon hirdet, pl.: rtlklub.hu, depo.hu, lakaskultura.hu, stb.)
Az egyes kampányokhoz érdemes hatékony fogadó oldalt (=landing page) készíteni. Így a hirdetésre kattintva nem honlapunk főoldalán landol az érdeklődő, hanem egy olyan oldalon, melyet a hirdetésünkben tett ígéreteknek megfelelően készítettünk el és ahol célunknak megfelelően tudjuk befolyásolni a látogatót.
3. Link- és tartalomcsere, linkmarketing
A linkmarketing alapvetően a más oldalakról a mi lapunkra mutató hivatkozások számának és minőségének a növelését jelenti.
- minél több link elhelyezése más releváns oldalakon, portálokon, ami a weboldalunkra vonzza a látogatókat;
- alálinkelt kulcsszavak alkalmazása
- regisztrálás kategorizált linkgyűjteményekbe, szakmai katalógusokba és egyéb ingyenes helyekre.
- Linkcsere program kidolgozása, elindítása.
4. Versenytárselemzés:
Hasonlítsa össze versenytársa internetes jelenlétét és kovácsoljon az információból üzleti előnyt.
- Versenytársak linkpartneri kapcsolatainak felülvizsgálata és rögzítése
- Találati listában való megjelenés az általunk megválasztott kulcsszavakra
5. Látogatottság mérés és elemzés
Egy weboldal üzemeltetésének az egyik legfontosabb eleme a honlap látogatottságának mérése és elemzése. Amíg nem tudja pontosan meghatározni, honnan jönnek a látogatói és körülbelül hányan vannak, addig nem lesz képes hatékonyan népszerűsíteni weboldalát és azt sem tudhatja meg, hogy jelenlegi népszerűsítési erőfeszítései milyen eredményt hoznak.
Az keresőmarketing szolgáltatás biztosítja az Ön számára annak a lehetőségét, hogy az élmezőnyben maradhasson.
Egy szabványos honlapnak számos előnye van:
- egy szabványos weboldal letöltendő mérete kisebb: gyorsabban megjelenik az oldal a böngészőben, a látogató nem fogja megunni a várakozást (extrém esetekben, a megfelelő eszközök használatával kétszázszor kisebb méretű honlap is előállítható)
- egy szabványos weboldal szélesebb körben elérhető lehet, pl.: vakok és gyengén látók számára (az akadálymentesítés az Internet világában is fontos tényező)
- egy szabványos weboldal böngésző és platform független: Firefox/Internet Explorer/Opera/stb. és Windows/Linux/Mac/stb. használatával is hasonlóan fog kinézni honlapunk.
- a szabványos honlapokat a kereső motorok könnyebben indexelik, ezáltal előkelőbb helyezés érhető el. Nem mindegy, hogy az első két oldalon szereplünk egy Google találati listában vagy csak a negyvenkettediken
- egy szabványos weboldal megírt kódja sokkal átláthatóbb, utólagos szerkesztése egyszerűbb
- egy szabványos weboldal időtálló: a jövőbeni böngészőkben is megfelelően fog megjelenni az oldal, vagy jóval kevesebb javításra szorul, mint a nem szabványos társai
Tudtad, hogy ...? |
- az internet felhasználók több mint 83%-a elhagyja a honlapot, ha úgy érzi, hogy túl sok klikkeléssel találja csak meg amit keres.
- a látogatók 58%-a nem tér vissza egy honlapra, ahol használhatósági problémákba botlott.
- az esetek 60%-ban az emberek nem találják meg a honlapokon a keresett információt.
- egy átlagos webáruház 79%-kal növelhetné eladásait egy használhatósági átalakítással. |