Népszerü megnyitások

Bécsi játék

1.e4. e5.Hc3. Világos igyekszik sötétet a d5-ben megakadályozni ezzel az érdekes huszárlépéssel. A későbbiekben vagy Bc4-re vagy f4-re játszik( ha teheti mindkettőre) és g1 huszárját sötét felépítésének megfelelően viszi e2-re vagy f3-ra.
2.Hc6
[Más lehetőségek.A:
2.Hc6 3.Hf3 .

Dán-csel

1.e4.e5.2.d4.exd4.

Közép-csel

1.e4. e5. 2.d4. exd4. 3.Vxd4.Világos tempót áldoz. A vezér túl korai játékba hozatalát gyors hosszúsáncra használja fel. Sötétnek nincs félnivalója, de pontosan kell játszania!
3.Hc6. 4.Ve3
[4.Va4 Sötét így egyszerűen kifejlődhet.
4.Hf6

Kettos-huszárjáték

1.e4 e5. 2Hf3 Hc6 3.Fc4 Természetes elképzelés a királyszárny gyors kifejlesztése, majd rövidsánc után a még most h1-en álló bástya e1-ről fontos feladatokat láthat el. A taktikusok az f1 futót c4-re rakják, hiszen máris sötét leggyengébb pontját, az f7-gyalogot támadhatják. A stratégáknak, akik különböző tipusú középjátékokat kedvelnek, marad 3. Fb5-tel a Spanyol megnyitás.
[Igazából viszont senkinek sem ajánlható a túlzottan visszafogott
3.Fe2 , amire sötét gondtalan játékhoz jut.
3.Hf6. 4.d3.

Traxler-csel

1.e4.e5 2.Hf3 Hc6 3.Fc4 Hf6 4.Hg5 Fc5.A taktikusok számára érdekes e csel elméletéből világos három folytatása. I. VÁLTOZAT:
5.Hxf7
[II. VÁLTOZAT:
5.d4 d5!Ragyogó ötlet, nyitja a c8 futó útját és egyúttal zárja a c4-ét.
6.Fxd5

Skót-csel

1.e4. e5. 2.Hf3. Hc6 3.d4. exd4. I.VÁLTOZAT:
[3...Vf6 4.Fe3 exd4 5.Hxd4 Fc5 6.c3 Hge7 7.Va4 Hg6 8.Vc4 b6

Négyes huszárjáték

1e4. e5 2.Hf3 Hc6 3.Hc3 Hf6 Világos most meghatározhatja a középjáték jellegét. Húzhat a Skót játékhoz hasonlóan 4. d4-et. I. Nyílt változat.
[Sötét a legjobban teszi, ha követi a fejlődés szimmetriáját,hiszen mind a
3....Fc5 4.Hxe5 Hxe5

Philidor-védelem

1.e4 e5 2.Hf3 d6 Kevésbé aktív d6-tal védeni az e5 gyalogot, mint Nc6-tal, mivel nem fejlődő lépés, és egy futót is bezár. Nagy előnye viszont, hogy sokkal kevesebbet kell hozzá tudni, mint 2.-Nc6-hoz. A kezdeményezés viszont kétségkívül világosé.
3.d4.

Ponzinai megnyitás

1.e4 e5 2.Hf3 Hc6 3.c3 Világos úgy akarja d4-et meghúzni, hogy gyaloggal üthessen vissza. Ez azonban kissé lassú, ráadásul a c3 gyalog elveszi a világos huszár természetes mezőjét. Sötét a kedvező pillanatot az e4 gyalog támadására használja fel.
3....Hf6

Futó játék

1.e4 e5 2.Fc4 Világos azonnal veszélyes helyre fejleszti a futóját, ahonnan a d5-mezőt ellenőrzi és sz f7-pontot támadja. Mivel azonbana c4 futó fenyegetése önmagában véve csak szájhősködés, sötét könnyen kiegyenlít, illetve más megnyitások bonyolult változataiba kényszeríti világost.
2....Hf6 Ez a válasz természetességében tökéletes. Fejlődik és egyúttal előkészíti a játékot kiegyenlítő d5 lépést.

 

 

 

   
 
 

 

 

Készítette:

Markó István

 

VISSZA